Cadangan Pembelian

Beg Kanvas Murah

Beg Kanvas Murah

Beg Kanvas Murah





Dunia guaman
danfesyen

realisasikan dua impian

Memiliki duo kerjaya dalam satu masa sebenarnya bukanlah mudah. Apatah lagi jika kerjaya utama itu
menuntut komitmen yang bukan sedikit daripada empunya diri. Membahagikan masa secara adil don
saksama terhadap kerjaya serta keluarga pula adalah cabaran paling kuat untuk seseorang wanita.

MW sempat menemu bual seorang peguam yang turut mempunyai perniagaan fesyen untuk menyelami
cara kerjanya yang mantap. Pada masa soma, dia mempunyai suomi don tiga anak yang perlu diberi
perhatian. Inilah yang dikatakan wanita cemerlang dalam lapangan kerjaya don sekaligus cemerlang
membentuk keluarga bahagia.

Mmbina empayar
perniagaan
adalah suatu
ang menarik
ntuk diterokai.
Walaupun selalunya orang
melihat perniagaan jenis
barangan atau produk lebih
mendatangkan keuntungan,
namun usah dilupa akan
perniagaan jenis perkhidmatan.

Bagi Junita Ibrahim, 42,
firma guaman miliknya yang
diberi nama Tetuan Junita
Ibrahim & Co adalah impian yang
menjadi kenyataan. Lokasinya
terletak di Bandar Seri Putra,
Bangi, Selangor. Syarikat ini
menguruskan banyak kes
guaman dan menuntut kesabaran
yang bukan sedikit. Telah lebih
13 tahun dia mengusahakan
perniagaan ini dan sudah banyak
cabaran pahit dan manis yang
dilalui. Apa yang pasti semua itu
berjaya ditempuhi oleh wan ita
cekal ini tanpa sedikitpun keluh
kesal. Malahan dia berbangga
mampu memiliki firma guaman
sendiri cabang perniagaan yang
lain juga.

"Sememangnya menjadi
seorang peguam adalah
cita-cita saya sejak kecil.
Saya menghabiskan zaman
persekolahan di salah sebuah
sekolah di Masjid Tanah, Melaka.
Ketika itu saya tidak berpeluang
melanjutkan pelajaran di sekolah
berasrama penuh. Atas dasar
kesedaran bahawa masih ada

peluang untuk mencapai cita-cita dan
impian, selepas tamat tingkatan 6, saya
bekerja di beberapa buah firma guaman di
ibu kota," katanya.

Segal a ini dilakukan untuk mendapatkan
pengalaman yang berkaitan dalam bidang
undang-undang. Dalam masa yang sama,
Junita memohon untuk melanjutkan
pelajaran dalam bidang tersebut di Universiti(
Teknologi Mara (UiTM) yang dahulu dikenali

sebagai Institut Teknologi Mara (ITM). .

"Alhamdulillah, berkat doa kedua ibu
bapa, saya diterima masuk ke universiti.
Berbekalkan pengalaman bekerja dan
bersandarkan kepada kepercayaan tiada
yang mustahil di dunia ini, saya berjaya
menamatkan pengajian dalam tempoh
yang ditetapkan," kata Junita yang juga
mempunyai diploma dalam bidang syariah
dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia .

Ditanya mengapa ingin membina
perniagaan dalam bidang guaman, Junita
menjawab, "Segalanya disebabkan minat
mendalam dan saya ingin buktikat].. kepada
semua bahawa tiada yang sukar dalam
hidup jika kita sering berfikiran posit if. Dalam
masa yang sama, saya mahu menjadi idola
kepada anak-anak supaya mereka berjaya
suatu hari nanti." kata ibu kepada tiga orang
cahaya mata iaitu Asyraf Nabil, 16, Nur Iman
Aqilah, 15 dan Asyraf Syahmi, 13, hasil
perkahwinannya dengan Aznor Azhar, 44.

Impiannya dalam hidup ini adalah untuk
melihat anak-anaknya berjaya. Justeru
itu, dia membentuk kerjaya yang boleh
dibanggakan oleh anak-anaknya.

"Saya inginanak-anak bangga
mempunyai ibu seperti saya. Saya seorang
yang mempunyai semangat dalam kerjaya,
sangat pentingkan pelajaran, mengutamakan
pendidikan agama dan menyayangi

Junita Ibrahim mahu jadi
idola pada anak-anak.

author
KedaiOnlineMy
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt utlaoreet dolore.